SHA inc.

SEIGENSHA

360°BOOK

  • Logo
  • Package

CONCEPT

In addition to the rest of the 360°Book series, we created the design for the Ginza Tsutaya Edition. 
Because of the location 'Ginza' which in the center of Tokyo, and the motif of this book is 'Mt.Fuji', I set up the target for foreigner who want to buy Japanese souvenir.
The simple, modern shapes and colors, and the texture of real washi paper are used to create a high quality product with a sense of Japanese tradition.

他の360°Bookシリーズに加え、銀座 蔦屋書店版のリミテッドエディション。
銀座という東京の中心地であること、富士山をモチーフにしていることから、日本のお土産を買いたい外国人をターゲットに設定。
シンプルでモダンな形と色、本物の和紙の風合いを生かし、日本の伝統を感じさせる上質な商品に仕上げた。

CREDIT

Creative Director
Yusuke Oono [Domino Architects]
Art Director
Kazushige Takebayashi [SHA inc.]
Designer
Natsuki Isa [SHA inc.]
Director
Tomohito Sonoda