SEIGENSHA
360°BOOK
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CONCEPT
In addition to the rest of the 360°Book series, we created the design for the Ginza Tsutaya Edition. Because of the location 'Ginza' which in the center of Tokyo, and the motif of this book is 'Mt.Fuji', I set up the target for foreigner who want to buy Japanese souvenir. The simple, modern shapes and colors, and the texture of real washi paper are used to create a high quality product with a sense of Japanese tradition.
他の360°Bookシリーズに加え、銀座 蔦屋書店版のリミテッドエディション。
銀座という東京の中心地であること、富士山をモチーフにしていることから、日本のお土産を買いたい外国人をターゲットに設定。
シンプルでモダンな形と色、本物の和紙の風合いを生かし、日本の伝統を感じさせる上質な商品に仕上げた。
CREDIT
- Creative Director
- Yusuke Oono [Domino Architects]
- Art Director
- Kazushige Takebayashi [SHA inc.]
- Designer
- Natsuki Isa [SHA inc.]
- Director
- Tomohito Sonoda